Bejelentkezés

Elfelejtett jelszó

Regisztráció

Kapcsolat

Önkormányzati Biztosítások ügyfélportálja és az ajánlatkérés menete


Ügyfélportál kezdőlapja

Ezen az oldalon tud belépni az Önkormányzati Biztosítások rendszerébe. A belépéshez szükséges -az Ön által végzett regisztrációs folyamat visszaigazolásakor e-mailben megkapott, vagy az -általunk küldött regisztrációs meghívó e-mailben szereplő felhasználónév és egyedi jelszó használatával. A bal oldalon lévő Bejelentkezés blokkot használva.
Ügyfélportál Főlapja

Ezen az oldalon található az Önkormányzati Biztosítások menürendszere:
- Biztosítási ABC (biztosítási alapfogalmak)
- Önkormányzati Biztosítások bemutatása
- Új biztosítási igény megadása (díjajánlatkérés)
- E-mail küldés
- Biztosítási igények (megadott igények adatai)
- Szerződéseim (szerződések adatai)
- Feltételek, tájékoztatók
- Kilépés
'Szerződéseim' mappa

A Szerződéseim mappában található a Működési Szabályzat és a Megbízás. Itt kell feltölteni az Önkormányzati Biztosítások portál részére a - rendszer által cégadatokkal kitöltött - megbízás aláírt, szkennelt példányát. Ezt legkésőbb a Díjajánlatkérés elküldéséig meg kell tenni, mivel annak feltétele és hiányában a biztosítók nem tudják elvégezni ajánlatadási munkájukat. Későbbiekben itt tekinthetőek meg a rendszerben létrejött biztosítási szerződések is.


Fő lépések az ajánlatkéréstől a szerződéskötésig

1. Kockázatválasztó oldal

Új biztosítási igény megadása menüpontra kattintva jelenik meg ez az oldal, ahol megjelölheti, hogy milyen kockázatokat szeretne biztosítási fedezetekkel kezelni. Lehetőség van többféle kockázat megjelölésével, összetett fedezetekre is ajánlatokat kérni (pl. vagyon és felelősségbiztosítások együttesen).
2. Adatközlés biztosítási igény megadásához

A Kockázatválasztó oldalon megjelölt fedezeteknek megfelelően, adatközlő formátumok jelennek meg (sorban egymás után). Ezek az adatközlők részben rövid szövegbeíró mezők kitöltésével, részben bejelölős, pipálós technikával pár perc alatt kitölthetők. Az adatközlők Megjegyzés rovatába az ajánlatkéréssel kapcsolatos esetleges egyedi adatok, információk adhatók meg.
3. Licithatáridő, fizetési ütem/mód megadása

Ez az oldal az adatközlő(k) kitöltése után jelenik meg. Itt adhatja meg
- a biztosítási díjfizetés módját
- a díjfizetés ütemét
- a kockázatviselés kezdetét
- a licithatáridőt (azt az időtartamot, amely alatt a biztosítóknak lehetősége van díjajánlatokat készíteni és árlejtéssel licitálni a rendszerbe beküldött igényre)
4. Biztosítási igény beküldése, Díjajánlatkérés

A licithatáridő meghatározása után jelenik meg ez a Díjajánlatkérő adatlap, mely összefoglalóan tartalmazza az adatközlés során megadott adatokat. A Díjajánlatkérést elküldve megérkezik a biztosítókhoz a biztosítási igény és megkezdhetik a díjajánlatkészítési munkájukat és az árlejtéses licitet. Ezt a megadott licithatáridő végéig folytathatják. Az elköldött Díjajánlatkérés megtekinthető a Főlap Biztosítási igények mappájában.
5. Árlejtéses licitfolyamat

A Főlapon a Díjajánlatkérés elküldésétől a megadott licithatáridő lejártáig követheti, biztosítók nevesítése nélkül, hogy hány db és milyen éves díjú ajánlat érkezett igényére, ill. hol tart az árlejtéses licitfolyamat.
6. Licitfolyamat lezárása

A licithatáridő lejártakor a rendszer a licitfolyamatot lezárja. Ezt követően a Főlapon megjelenő Lejárt határidejű licitek menüpont alatt megtekintheti a beérkezett díjajánlatok - éves díjait - a díjajánlatok pdf formátumát - a díjajánlatokhoz tartozó feltételszövegeket - az ajánlatokat készítő biztosítók neveit. A megfelelő ajánlat kiválasztása után a Szerződéskötés gombbal értesítést küld a kiválasztott biztosító részére a szerződés véglegesítéséhez szükséges lépések megtételéhez.
7. A létrejött szerződés

A Főlap Szerződéseim mappájába kerül az ügy, miután valamelyik biztosítót kijelölte szerződéskötésre. Itt kell feltölteni a rendszerbe - a biztosító részére - az aláírt ajánlat szkennelt példányát és a továbbiakban itt bármikor megtekintheti a létrejött szerződésével kapcsolatos összes adatot is.